Питання про нібито виділення чинопослідування шлюбу зі шлюбної євхаристійної Літургії

Автор(и)

  • Василь Гоголь Івано-Франківський богословський університет імені св. Івана Золотоустого

Ключові слова:

Літургійне богослов’я, літургіка, Таїнство Подружжя, Таїнство Євхаристії

Анотація

Головним аргументом на користь цього припущення є наявність у чині вінчання ряду паралелей з чином Літургії: літургійного виголосу, служби читань (Апостола і Євангелія), сугубої і прохальної єктеній, молитви Господньої «Отче наш». Однак чи є вони первісними? Виявляється, що ні.

Виголос «Благословенне царство» спочатку не був виключно літургійним, у пам‘ятках студійської епохи він зустрічається на початку дуже багатьох служб. Псалом 127-й на початку, «Отче наш» перед Причастям і спільною чашею, додаткові молитви з‘являються в рукописах чину вінчання тільки з XI століття. Служба читань (Апостол, Євангеліє, сугуба єктенія) в рукописах перед XIV століттям зустрічається вкрай рідко і регулярно описується тільки від XV століття.

Словом, звичайне зіставлення рукописних свідчень про порядок чину вінчання приводить до висновку про існування тенденції поступового наближення чину вінчання до літургійного, але не навпаки.

##submission.downloads##

Опубліковано

19.03.2014

Як цитувати

Гоголь, В. (2014). Питання про нібито виділення чинопослідування шлюбу зі шлюбної євхаристійної Літургії. Добрий Пастир: науковий вісник Івано-Франківської академії Івана Золотоустого. Богослов’я. Філософія. Історія, (5), 148–149. вилучено із https://journal.ifaiz.edu.ua/index.php/gp/article/view/50

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають