Отець Порфирій (Петро) Чучман – приклад катакомбного духівництва

Автор(и)

  • Леся Струк Делятинський ліцей № 1 Делятинської селищної ради об’єднаної територіальної громади Надвірнянського району Івано-Франківської області

DOI:

https://doi.org/10.52761/2522-1558.2019.14.21

Ключові слова:

Українська Греко-Католицька Церква, єпархія, чернецтво, підпілля, монах

Анотація

У контексті досліджень особливостей чернечого життя греко-католиків у період підпілля, автор висвітлює історію життя та служіння студитського ієромонаха Петра – Порфирія – Павла Чучмана. У складних реаліях тодішньої дійсності чернечі спільноти не припиняли своєї діяльності, зберігали монаший устав, дотримувалися чернечих обітів, дбали про поповнення монарших згромаджень за рахунок молоді. Отцеві Порфирію була притаманна велика простота, безпосередність, лагідність і доброта у ставленні до тих, які щоденно приходили до нього за допомогою.

Посилання

Gavrysh I. V. Osoblyvosti chernechogo zhyttiia na terenakh Stanyslavivskoyi yeparkhiyi UGKTs u period pidpiliia (1953-1989) // Gileiia: naukovyi visnyk.Vyp. 122. S. 70–75.

Prylip O. Starets’ z Dory. L’viv: Svichado, 2010. 112 s.

Prylip O., Martynyuk T. Monakhy studyty na Gutsul’shchyny. Rospovid’ pro istoriiu odnogo monastyriia. L’viv: Svichado, 1998. 71 s.

Sergiychuk V. Neskorena tserkva: Podvyzhnytstvo greko-katolykiv Ukrainy v borot’bi za viru i derzhavu. Kyiv: Dnipro, 2001. 492 s.

Ukrainska Greko-Katolytska Tserkva – peresliduvana, ta ne podolana: Materialy shkil’noi naukovo-praktychnoi konferentsyi, pidgotovlenoi ta provedenoi klubom yunykh istorykiv Deliiatynskoi ZOSH I-III st. № 1. Nadvirniianskogo rayonu / uporiiad. Golinei P. P., Struk L. P. Nadvirna: Viddil osvity Nadvirniianskoi RDA, 2007. 112 s.

Flys S., Lozynsky’ I. Na perevali dukhu. Ivano-Frankivsk: Nova zoriia, 2013. 94 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.01.2020

Як цитувати

Струк, Л. (2020). Отець Порфирій (Петро) Чучман – приклад катакомбного духівництва. Добрий Пастир: науковий вісник Івано-Франківської академії Івана Золотоустого. Богослов’я. Філософія. Історія, (14), 232–239. https://doi.org/10.52761/2522-1558.2019.14.21