Інклюзія в Церкві: можливості, переваги, виклики

Автор(и)

  • Олег Єгрешій Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.52761/2522-1558.2021.16.12

Ключові слова:

інклюзія, Церква, сакральні архетипи, десакралізація буття, «Радість Євангелія»

Анотація

У статті автор намагається розкрити явище інклюзії у його соціокультурному вимірі. На думку автора, інклюзія саме у цьому вимірі хибує загрозою інтеграції до Церкви осіб, які поверхнево сприймають християнські канони, як правило не є практикуючими християнами. Автор припускає, що і надалі на рівні цивілізації буде поширюватися так звана light версія християнства, у суспільстві буде ширитися релігійний індиферентизм. Для обґрунтування своєї тези автор робить історичний екскурс, вказує, що вирішальну роль у житті суспільства відігравала релігія. Особливий акцент автор робить на цивілізаційних архетипах «жертви» (жертвоприношення складали основу більшості релігій), а також на архетипі «табу». Ці архетипи вважалися священними і мотивувалися наслідком гріхопадіння людини. Автор обґрунтовує думку, що на сучасному цивілізаційному етапі має місце нівеляція сакральних архетипів. Цитуючи уривки з Апостольської Адгортації папи Франциска «Радість Євангелія», автор підсумовує, що при неуважному підході інклюзивний підхід у Церкві може призвести до баналізації, а згодом навіть профанації усіх християнських канонів. Автор статті говорить про переваги інклюзії в медичному, правозахисному і благодійницькому вимірах, але у соціокультурному вимірі вказує на умовностях і застереженні. Інтеграція до церковного життя осіб які дотримуються нетрадиційної сексуальної орієнтації, ЛГБТ-спільнот вимагає особливого підходу і кристалізації чіткої і зрозумілої позиції Церкви. Інакше, на думку автора, існує загроза подальшої десакралізації буття.

Посилання

Bolton K. R. (2010). Tsyklycheskaia paradyhma tradytsyy. Mezhdunarodnыi almanakh Tradytsyy y Revoliutsyy Intertraditionale,1. S. 103–117

Borozenets M. (2010). Prosvetlenye posle Prosveshchenyia. Mezhdunarodnыi almanakh Tradytsyy y Revoliutsyy Intertraditionale,1. S. 4–18.

Kapeliushnyi Yu. (2012). Kulturni sensy liudskoho buttia: aksiolohichni y ontolohichni transformatsii v umovakh hlobalizatsii. Istoriia povsiakdennosti: teoriia ta praktyka: materialy vseuk. nauk. konf., [m. Pereiaslav-Khmelnytskyi], 5-6 zhovt. 2012 r. / [uporiad.: O. M. Lukashevych, T. Iu. Nahaiko, V. V. Kotsur]. (ss. 138–146). Pereiaslav-Khmelnytskyi.

Papa Lev XIII «Libertas praestantissimum» «O pryrode chelovecheskoi svobodы»: URL: http:// www.unavoce.ru/ library/ libertas. html

Pavlenko P. (2020). Kult spozhyvatstva v suchasnomu khrystyianstvi: «teolohiia protsvitannia». Istoriia relihii v Ukraini: aktualni pytannia za zah. red. O. Kyrychuk, I. Orlevych, M. Omelchuk; Lvivskyi muzei istorii relihii; Instytut ukrainskoi arkheohrafii ta dzhereloznavstva im. M. S. Hrushevskoho; Instytut filosofii im. H. S. Skovorody; Instytut ukrainoznavstva im. I. Krypiakevycha NAN Ukrainy. (ss. 148–156). Lviv.

Fomyn O. (2010). Dennytsa-kapytal y eho otchuzhdenye. Mezhdunarodnыi almanakh Tradytsyy y Revoliutsyy Intertraditionale, 1. S. 19–35.

Shcho take inkliuziia i navishcho vona potribna kozhnomu. URL: https://zmina.info/columns/shho-take-inklyuziya.

Evangeli Gaudium. Apostolska adhortatsiia Radist Yevanheliia Sviatishoho ottsia Frantsyska. URL: http://popefrancis.org.ua/?p=2694

##submission.downloads##

Опубліковано

29.12.2021

Як цитувати

Єгрешій, О. (2021). Інклюзія в Церкві: можливості, переваги, виклики. Добрий Пастир: науковий вісник Івано-Франківської академії Івана Золотоустого. Богослов’я. Філософія. Історія, (16), 126–134. https://doi.org/10.52761/2522-1558.2021.16.12

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>