Трансцендентність та іманентність людини в світі
Ключові слова:
Теологічна антропологія, трансцендентність, іманентність, людина у світі, єство, філософіяАнотація
Щодо складності та багатства своєї природи людину визначаються по-різному: вона є animal rationale (розумна істота), animal sociale (соціальна істота), homo faber (людина-робітник), homo technicus (технічна людина), homo religiosus (релігійна людина), ens cogitans (єство, що думає), ens amans (любляче єство) і т.п. Термін "єство", "тварина розумна" - це спроба загального визначення людської природи, інші окреслення наголошують окремі аспекти чи елементи людини. Одні з них визначають людську природу у натурально-іманентному вимірі, інші вказують на абсолютно-трансцендентальний профіль людства.
У цій праці ми намагаємось підкреслити факт, що Християнство, аналізуючи цілісну (інтегральну) концепцію людини, визнає її водночас як іманентну, так і трансцендентну істоту щодо матеріального світу.